Alla inlägg under november 2013

Av sanna - 7 november 2013 10:57

Ja jag har ju allt på mobilen och orkar inte krångla nu på morgonen så det får bli en annan dag!
Vet själv hur trist det är att läsa en blogg utan bilder men men ni får stå ut!

Nu har jag och älskling äntligen flyttat! Flytten gick bra förutom att vi krockade med ett vildsvin utanför Vingåker på torsdag kvällen (den 31a), och vi blev liute sisådär om skadorna då vi hade hyrt släp osv till fredagen den 1a.
Men det vi hade tur i oturen iaf och skadorna blev bara ytliga som tur var men det är ändå en extra utgift som inte alls är välkommen när man är mitt inne i en flytt, alla vet ju vilka utgifter det innebär!

På fredagen blev jag färdig med flyttstädet av min lgh på jungfrugatan, sen var det bara att sätta igång att bära allt från vingåker. Pjuh va mycket det var men vi fick jätte bra hjälp av Emma och Kimmo + 2 som vi inte ens känner.
Ofta jag skulle hjälp a nån jag inte känner, vem hjälper till och flyttar av egen vilja utan att ens blivit tvingad? haha!

Sen dess har allt flytit på riktigt bra med både jobb och fixing av allt här hemma! Börjar komma iordning riktigt bra och jag trivs som fisken i vattnet!
Så otroligt lugnt och skönt här utan folk som glor in i varenda fönster, på balkongen och utan ungar som låter som elefanter ovanför.
Var en hel del konstigt pack som flyttade in där sista dagarna. Så är glad att jag kom därifrån i rätt tid!
Det skönaste är att slippa känna sig iaktagen hela jäkla tiden! Det måste vara pricken över i:et!

Vi trodde även att vi skulel få vänta på våran soffa till början av dec men igår ringde hjärtat och sa att ahn hade goda nyheter och det var såklart att soffan och soffbordet redan hade kommit! Så det var bara för honom att hämta släp och kånka hem soffan o bordet efter jobbet, så våran kväll igår bestod av att skruva möbler! Men det gick jätte bra utan minsta problem.. för en gångs skull ;)

Så nu kan vi börja att fixa iordning vardagsrummet också som har hamnat lite i skymundan eftersom vi inte ville göra något innan soffan hade kommit, den bestämmer ju mycket av placeringar av andra ting! Men nu kan vi äntligen börja!
Har även hunnit färga håret igen, så nu slipper jag grönt hår ;)
Den blonda färgen sved som FAAAAAN, och det resulterade i massa sår i hårbotten, vett i fan varför det blev så, visst att jag vet hur blond färg svider och kliar men detta var extremt och nu ser jag ju att det faktiskt var så eftersom hela hårbotten är helt skorvig av sår. KUL! Men det blev snyggt ;)

Idag nalkas det städ för hela slanten, hjärtat kommer hem vid 3, får se vad resten av dagen har att erbjuda! Men ska nog starta med en dusch iaf!

Pisk

Presentation


Firar in 2014 med heltidsanställning, karl, sambo och världens bästa familj och vänner! Läs min halvtorra blogg om mitt liv och allt runtomkring!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv av dig


Ovido - Quiz & Flashcards