Alla inlägg under december 2013

Av sanna - 27 december 2013 17:42

Ja eftersom en del jag pratat med de senaste dagarna ska äta detta så kan ju inte jag vara sämre! Blev ju ruskigt sugen när jag hörde andra prata om det! Så detta blir det idag, nomnomnom!

 

Tack för det goda tipset mina vänner!

Av sanna - 27 december 2013 09:38

Kan nog vara den mysigaste julen på länge med allt som den innebar, glögg, kärlek, fina julklappar, lillebror, "Kille", sovmorgon, och en massa massa mys bara! Och såklart svingod mat!

Blev hur glad som helst över mina julklappar, dom bästa någonsin! Och min Ferrarikille blev väldans glad över sina också, känns skönt att jag slapp gå runt och bara undra och tänka ut vad han skulle få, visste det flera veckor innan jul EXAKT vad jag skulle köpa och det visade sig vara riktigt bra! Så jag är mer än nöjd :)

Stannade hos mamma till onsdagen sen hem igen och gud så skönt det var att komma hem igen! Borta bra men hemma bäst!

Idag blir det att åka till Ingvaldstorp och kolla om det finns nå fräna blommor, fick som inflyttningsrabatt av kommunen 50% där, kan ju inte bli bättre!
Sen ska jag försöka övertala mannen att han också vill åka till Marieberg och kolla efter en jacka till mig då tvättmaskinen fick för sig att äta upp alla snören och tillbehör på den igår :S
Var på Intersport och kollade men hittade ingen där , så typiskt! Dom hade dock en skitfin vit (?) jacka som jag blev sugen på men är ju ingen 34 så får leta efter den någon annanstans! Sen vet jag inte hur smart det kanske är att jag, spillmajan nr1 har en vit jacka men jag har ju faktiskt ett gäng fler som jag kan jobba i så kan jag ha den till och från jobbet har jag tänkt, ja, eller nåt sånt haha! Den va himlans fin iaf!

Nu ska jag drick aupp kaffet och skutta in i duschen!

Puss

Av sanna - 22 december 2013 16:13

Alltså det kan vara den sämsta jullåt jag hört, men jag kan ändå inte låta bli att sitta och sjunga med, så jäkla dålig text men ja, här sitter jag och knäpper med fingrarna "i min egna atmosfär" hahhaa.. Skön röst har han iaf! Hoppas det funkar att lägga upp klippet, inte den skarpaste kniven i lådan när det gäller det ! ;)



Igår var jag, gubben min, Nina och Mange på Lilla krog och käkade asgod mat! Men det slutade ju inte där, stannade kvar och drack massa groggar och öl, så ja, vi kom hem sent på natten, men det är väl då det är som roligast antar jag, spontant och as kul!
Inte ens bakis idag, känns fint det!
Ska väl slänga mig i ett bad snart!

Just det, nös förut, kändes som näsbenet gick av och det var väl nästan så för blodet börja forsa ur näsan?!
Lite läskigt med en sån smäll haha!

Imorgon ska sista julgrejerna inhandlas och idag ska jag endast ligga i soffan hela dagen, så jäkla skönt! Ska väl kanske ta och baka också? Eller ne, tar nog det imorgon!

Puss

Av sanna - 19 december 2013 20:56

Ja dessa dagar har snurrat över mig hela dagen, va är det för dag egentligen, känns inte som någon dag, känns som en mellan dag som inte finns men som jag önskar fanns, öhm, juste..

Idag vaknade vi sent, konstigt när vi gick o la oss halv 7 imorse, finns en del att prata om när man inte setts på ett par dagar och nu kan vi väl verkligen säga att vi fick prata haha!
Vidare till Möllers jävla bil efter kaffet, sikket kundbemötande, eller ursäkta, dom kan inte ens stava till det! Fruktansvärt!
Fick bilen till sist och den var så fin, så jag har saknat skönheten!
Nu är hon hemma igen och det känns riktigt bra!

Vidare till jobbet för att skriva på anställningsavtalet, gick snabbare än jag trodde, trodde det var en massa att gå igenom men nej då, så nu är det fixat iaf! Sen till 2 ställen och hämtade mina scheman, pjuh! Så kul att få träffa alla trollungar igen! SOM jag har saknat dom!!!! Och personalen såklart men barnen är bäst! Så små, ärliga och underbara små krabater! <3

Sen till Willys och handlade, blev en julskinka tillomed som fick följa med hem, nomnomnom!
Vidare till glasbanken och sen hem.. Intresseklubben har antecknat hoppas jag? ;)

Gjorde iordning tacos och sen ja, nu sitter jag här! Tänkte väl få ihop iaf 1 inloägg idag och shit vad sidvisningar jag hade igår! Helt otroligt!

Nu ska jag kramas med min man!

Pisk

Av sanna - 18 december 2013 18:55

Ja idag är det ju onsdag, känns som månag, och får några år sedan så kallade jag denna dagen för lillördag, inte nu längre, vilket är skönt.
Det gäller väl att man växer upp, skapar sig ett liv och hittar de människor man vill vara med och som man litar på, och det har jag gjort, äntligen!
Har ägnat denna dagen åt städning, börjar likna nåt, har bara dammsugning och moppning kvar vilket är jävligt skönt, det kändes inte som att jag skulle komma någon vart imorse men det ändrade sig så småningom, tur jag kan det där med städning, det går ju lite fortare då !

Imorgon blir det upp tidigt och göra sig klar för att åka mot jobbet och skriva på anställningsbevisen! YES!
Det känns så fint och kan inte skriva det för många gånger känns det som för detta är det bästa som hänt på måååånga år! Vet att det finns en viss människa som inte önskar mig denna lyckan, denna är nu mer raderad ur mitt liv, tog beslutet för nån dag sen och det känns bra, jag själv var också avundsjuk på de som hade jobb för ett tag sen men nu är det min tur och jag hoppas att det blir ni arbetslösas tid också, jag själv är sån iaf att jag måste ha rutiner för att funka. Trodde för nåt år sedan att jag mådde dåligt av rutiner och att jag hatade att göra samma lika varje dag men så fel jag hade! Det känns så skönt att ha en viss tid att gå upp, jag vet hur lång tid jag måste ha på mig på morgonen och jag vet hur lång tid allt tar, det visar sig ju i också att jag kommer i tid och aldrig har kuddvecken kvar i ansiktet när jag kommer till jobbet och dessa rutiner har fått mig att må så jäkla bra, få upp självförtroendet och fått mig att förstå vad som får mig att må bra och vad jag ska släppa och jag önskar att alla får vara med om det för det är så skönt!

Nu ska jag fortsätta med dammsugingen så jag blir klar nån gång!

So long!

Av sanna - 18 december 2013 01:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sanna - 17 december 2013 22:31

Går i tandborstdrömmar också, denna skönhet är min favorit än så länge!

 
(Glömde detta i förra inlägget ;) )

Av sanna - 17 december 2013 21:41

Kollar just nu på PH, haha säger jag bara snacka drama! Börjar ju bli riktigt skoj att kolla på det! Rätt kul och se vad folk går för och där är det ju lika mycket grupptryck som i Katrineholm! Tyckte det va skit kul att Samir försökte skylla över sitt problem på de andra killarna, hahaha, det var verkligen kul! Det kan aldrig vara någon annans fel att man gör som man gör, andra kan få en på andra tankar en handlingen står man helt och fullt själv för, det tycker jag!

Ja nu börjar ju hetsen över att lönen ska rulla in på kontot också, det sinar fort, kan inte förstå varför ;) Haha.
Hittat en till julklapp till karln också, Sanna vet bäst, så är det ;P
Ne men det belv skit bra så jag är nöjd, men tycker julafton kan komma snart så jag kan sluta klicka hem prylar! haha (igen).

Var nere på stan 4h idag, måste ju fan vara rekord! Gick runt och strosa, hämtade ut paket, fikade och skrattade messor, perfekt dag och skönt att göra något som man kanske inte brukar göra!
Gick runt och kollade massa bebiskläder också, och herrejösses va söta kläder det finns alltså! Underbart!

Fick glada nyheter också, hoppas dom går i uppfyllelse!

Puss

Presentation


Firar in 2014 med heltidsanställning, karl, sambo och världens bästa familj och vänner! Läs min halvtorra blogg om mitt liv och allt runtomkring!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv av dig


Ovido - Quiz & Flashcards